Cuprins
Dispoziții generale
Conducerea Națională
Gestionarea carierei și candidatura în Partidul Democrat
Alte dispoziții
Drepturile membrilor
Obligații
Sancțiuni
Pierderea calității de membru
Organizațiile teritoriale
Alte organizații
Grupurile interne
Titlul II. Structura internă a partidului
Capitolul 3. Membrii partidului, drepturile și obligațiile acestora
3A. Dobândirea calității de membru
      Art.16. Poate să devină membru al Partidului Democrat orice persoană care a împlinit vârsta de 18 ani și care:
a. aderă la principiile și valorile afirmate de Partidul Democrat și dorește să acționeze pentru realizarea acestora;
b. recunoaște și respectă Statutul, Programul și celelalte documente ale partidului, precum și regulamentele aprobate pe baza și pentru aplicarea dispozițiilor statutare.
      Art.17. Calitatea de membru al Partidului Democrat se dobândește pe baza unei adeziuni formulate în scris și depusă la sediul organizației locale pe raza căreia aderentul își are domiciliul, reședința sau locul de munca, la alegerea sa.
      Art.18. (1) In cel mult trei zile de la depunere, Departamentul pentru Resurse Umane, Militanți și Gestiunea Carierei (DRUMGC) al organizației locale respective, face publică adeziunea prin afișare la sediul organizației.
(2) In cazul în care, în 10 zile de la afișare, nu se înregistrează nici o contestație sau obiecțiune, candidatul este invitat să se prezinte în fața biroului permanent local (BPL) în prima ședință a acestuia.
(3) BPL hotărăște prin vot cu privire la cererea de intrare în partid.
(4) In cazul în care cererea respectivă este respinsă, candidatul poate sesiza, în cel mult 10 zile de la respingere, Biroul Permanent Județean (BPJ) respectiv, a cărui hotărâre trebuie luată în prima sa ședință și rămâne definitivă. Hotărârea BPJ se ia după audierea candidatului.
      Art.19. La prima reuniune a organizației locale respective și apoi la prima adunare a organizațiilor ierarhic superioare se informează despre primirea de noi membri, cât și despre datele personale ale acestora.
      Art.20. Noii membri completează o fișă de evidență care se păstrează de către DRUMGC al BPJ și primesc câte un carnet de membru.
      Art.21. Membrii partidelor cu care Partidul Democrat fuzionează prin absorbție și care doresc să devină membrii Partidului Democrat trebuie să depună adeziuni individuale, în conformitate cu dispozițiile art. 17-20 și își păstrează vechimea din partidul de la care provin.
      Art.22. Militanții partidului sunt acei membri care doresc să facă o carieră politică, potrivit criteriilor de carieră în partid aprobate prin Statut și regulament. Militanții sunt implicați în mod curent în rezolvarea problemelor de partid și în viața organizației din care fac parte.
      Art.23. Simpatizanții Partidului Democrat sunt acele persoane care aderă la ideile social-democrate, obiectivele și programele partidului, dar care nu au formulat o cerere pentru a deveni membru, potrivit dispozițiilor art.17-20.
3B.Drepturile membrilor
      Art.24. Fără discriminări sau privilegii, membrii Partidului Democrat au următoarele drepturi:
a. să-și exprime liber opiniile în interiorul partidului cu privire la opțiunile politice ale partidului, la activitatea organismelor de conducere ale acestuia și a reprezentanților partidului în funcții numite sau alese;
b. să exprime liber opinii publice în afara partidului, în măsura în care exprimările respective nu contravin pozițiilor politice formulate de organismele de conducere ale partidului în subordinea cărora se află;
c. să primească la timp și corect toate informațiile pe care partidul le deține;
d. să aleagă, să candideze și să fie aleși -numai dacă au achitată, la zi, cotizația și celelalte contribuții stabilite-, în funcțiile de conducere din organismele partidului sau pentru funcțiile din afara partidului, care se obțin prin alegeri sau numiri cu sprijinul politic al partidului, în condițiile legii, a prevederilor prezentului Statut și a regulamentului privind cariera politică;
e. să participe la programele de formare politică organizate de către partid;
f. să se apere în interiorul partidului față de orice acuzație, în conformitate cu prevederile Statutului și ale regulamentelor partidului;
g. să fie sprijinit de partid pentru a se apăra față de acuzațiile externe injuste;
h. să folosească baza materială a partidului la care îi dă dreptul poziția sa în organismele acestuia, în interesul Partidului Democrat.
3C. Obligații
      Art.25. Membrii Partidului Democrat au următoarele obligații: să activeze pentru apărarea suveranității, unității, independenței și integrității teritoriale a României, precum și pentru consolidarea prestigiului ei în lume; să promoveze și să apere opțiunile politice ale partidului, exprimate prin Programul, Declarațiile, Manifestele, Rezoluțiile și celelalte documente ale acestuia; să pună în practică, cu disciplină și responsabilitate, toate hotărârile organismelor de conducere în subordinea cărora se află, sau din care fac parte; să participe activ și cu spirit de echipă la toate activitățile partidului la care este convocat de organismele de conducere în subordinea cărora se află, sau din care fac parte; să pună la dispoziție cunoștințele sale profesionale sau de altă natură, precum și toate informațiile pe care le deține, ce pot fi utile în activitatea politică a partidului; să reprezinte interesele și opțiunile partidului în activitatea depusă în orice funcție dobândită prin sprijinul politic al partidului; să plătească cotizația, precum și celelalte contribuții stabilite de organismele competente. Neplata cotizației la zi, precum și a celorlalte contribuții stabilite, atrage după sine interzicerea dreptului de a-și exprima votul în oricare dintre organismele partidului, de a alege și de a fi ales în cadrul acestora; să nu participe la acțiuni sau manifestări contrare intereselor partidului sau să aibă atitudini ori luări de poziție care să contravină politicii partidului; să respecte celelalte îndatoriri prevăzute în Statut și în regulamentele partidului; să aibă o conduită civică ireproșabilă; să susțină și să promoveze dialogul civic în cadrul comunității în care trăiesc și în mediul profesional în care își desfășoară activitatea; să susțină, necondiționat, candidații partidului, desemnați de organismele competente, pentru a ocupa o funcție publică ce se dobândește prin alegere sau numire.
3D. Sancțiuni
      Art.26. Membrilor Partidului Democrat care nu respectă Statutul, Programul, regulamentele sau celelalte documente ale partidului, precum și celor care prin inactivitate politică, conduită negativă, declarații sau activități provoacă daune partidului, li se poate aplica, după gravitatea faptei, una din următoarele sancțiuni:
a. atenționare;
b. avertisment;
c. suspendarea pe anumite termene a unor drepturi sau prerogative în interiorul partidului;
d. demiterea din funcții ocupate în structura partidului;
e. retragerea sprijinului politic pentru funcții dobândite prin susținerea partidului;
f. excluderea din partid.
      Art.27. (1) Sancționarea celor ce ocupă funcții de nivel local, în interiorul sau în afara partidului se hotărăște de către BPL, pentru sancțiunile prevăzute la art.26, lit.a și b, respectiv de către Consiliul de Coordonare Local (CCL), la propunerea BPL sau a organismelor ierarhic superioare, pentru sancțiunile prevăzute la art.26, lit.c, d, e și f;
(2) Hotărârea de sancționare se comunică celui sancționat, în scris, în cel mult 5 zile de la adoptare.
(3) În astfel de situații CCL se convoacă în cel mult 30 de zile.
      Art.28. (1) Sancționarea membrilor ce ocupă funcții de nivel județean, în interiorul sau în afara partidului, alese sau numite, se hotărăște de către BPJ, pentru sancțiunile prevăzute la art.26, lit.a și b, respectiv de către Consiliul de Coordonare Județean (CCJ), la propunerea BPJ sau a organismelor ierarhic superioare, pentru sancțiunile prevăzute la art.26, lit c, d, e, și f;
(2) Hotărârea de sancționare se comunică celui sancționat, în scris, în cel mult 5 zile de la adoptare.
(3) În astfel de situații CCJ se convoacă în cel mult 30 de zile.
      Art.29. Instanța de apel pentru cei sancționați conform art. 26 și art. 27 este Comisia Județeană pentru Statut, Etică și Litigii (CJSEL), care, sesizată în cel mult 10 zile de la primirea hotărârii, este obligată să se pronunțe și să comunice în scris hotărârea sa în cel mult 20 de zile de la sesizare. Hotărârea CJEL este atacabilă, în cel mult 10 zile de la primire, la Comisia Națională pentru Statut, Etică și Litigii (CNSEL), care va comunica, în scris, celui în cauză, soluția sa definitivă, în cel mult 30 de zile de la primirea sesizării.
      Art.30. (1) Sancționarea membrilor ce ocupă funcții de nivel național –cu excepția celor aleși de Convenția Națională (CN)– în interiorul sau în afara partidului, alese sau numite, se hotărăște prin votul Consiliului Național de Coordonare (CNC) la propunerea Biroului Permanent Național (BPN) și se comunică celui în cauză, în scris, în cel mult 5 zile.
(2) În astfel de cazuri, CNC se convoacă în cel mult 30 de zile.
(3) Instanța de apel este CNSEL, care, sesizată în cel mult 10 zile de la primirea hotărârii, este obligată să se pronunțe și să comunice celui în cauză, în scris, soluția adoptată, în cel mult 30 de zile de la primirea sesizării.
(4) Hotărârea CNSEL este atacabilă la prima ședință a Consiliului Național de Coordonare, iar soluția acestuia, hotărâtă cu votul majorității membrilor, rămâne definitivă și este comunicatș, în scris, celui în cauză în cel mult 5 de zile.
(5) Pentru astfel de cazuri, se convoacă CNC în ședință extraordinară în termen de cel mult 30 de zile.
      Art.31. Sancționarea membrilor ce ocupă funcții alese în CN se hotărăște prin votul membrilor CN, în urma unei propuneri adoptate de către CNC.
      Art.32. (1) Cei luați în discuție spre a fi sancționați vor fi anunțați cu cel puțin 3 zile înainte să participe la întrunirile organismului care dezbate cauza lor și au dreptul să folosească în apărarea lor toate mijloacele de probă.
(2) Toate termenele prevăzute în art. 27-32 sunt termene de decădere.
      Art.33. (1) După un an de la aplicarea sancțiunii, cel sancționat poate cere ridicarea sancțiunii primului organism care a hotărât sancționarea sa.
(2) Cererea respinsă nu mai poate fi adresată altui organism, și nici aceluiași, pe parcursul anului calendaristic respectiv.
      Art.34. Sancțiunile și ridicarea acestora se înregistrează de către DRUMGC în fișa personală a fiecărui membru.
3E. Pierderea calității de membru
      Art.35. (1) Calitatea de membru al PD se pierde prin retragere, radiere sau excludere.
(2) Retragerea are loc în baza și la data depunerii cererii scrise de demisie, ca expresie a voinței liber exprimate a persoanei în cauză. Cererea scrisă împreună cu carnetul sau însemnele aparținând partidului se depun la BPL pe teritoriul căreia persoana figura ca membru, care o transmite DRUMGC al BPJ, pentru scoatere din evidență.
(3) Radierea se face de către DRUMGC al BPJ, la propunerea BPL pe teritoriul căreia era membru cel în cauză, numai în următoarele cazuri: neplata cotizației mai mult de un an calendaristic, înscrierea într-un alt partid sau formațiune politică, declararea ca independent a acelui membru care ocupă o funcție aleasă sau numită, în afara partidului, cu sprijinul politic al acestuia, deces.
(4) Excluderea se hotărăște în conformitate cu prevederile art. 27-32 din prezentul statut.
Capitolul 4. Organizațiile teritoriale
4A. Organizația de secție de votare
      Art.36. Nucleul de bază al structurii organizatorice a partidului este organizația de secție de votare, care este constituită pe teritoriul unei secții de votare și poartă numărul acesteia.
      Art.37. Organizația de secție de votare se constituie când pe teritoriul respectiv sunt cel puțin cinci membri. Ea are, în principal, atribuții executive privind legătura directă cu electoratul și desfășurarea în condiții optime a campaniei electorale și a alegerilor din secția de votare respectivă și este condusă de un președinte ales de majoritatea membrilor.
4B. Organizația locală
      Art.38. (1) Pe teritoriul fiecărei comune, oraș, municipiu, sau sector al municipiului București, se constituie câte o organizație locală formată din totalitatea membrilor de partid care au domiciliul, reședința sau locul de muncă pe teritoriul respectiv.
(2) Organizația locală este condusă de un Consiliu de Coordonare Local (CCL) care este organul de decizie politică și care se întrunește o dată la două luni, precum și de un Birou Permanent Local (BPL), care pune în practică hotărârile CCL și care se întrunește de două ori pe lună.
(3) Prin hotărârea CCL, la propunerea BPL, în localități se pot înființa organizații de cartier sau organizații sătești, conduse de un Birou Permanent de Cartier (BPC) sau de un Birou Permanent Sătesc (BPS).
(4) Atribuțiile, precum și modul concret în care se organizează, se desfășoară și se conduce activitatea organizațiilor locale sunt prevăzute în regulament.
4C. Organizația județeană
      Art.39. (1) In fiecare județ și în municipiul București se constituie câte o organizație județeană, respectiv organizația municipiului București, formată din toate organizațiile locale de pe teritoriul județului respectiv.
(2) Activitatea dintr-o organizație județeană se conduce de către Consiliul de Coordonare Județean (CCJ), care se întrunește semestrial sau ori de câte ori este nevoie, și care alege un BPJ ce se întrunește de două ori pe lună, sau ori de câte ori este necesar.
(3) La nivelul organizațiilor județene se constituie și funcționează Colegiul Director Județean (CDJ), format din BPJ și președinții organizațiilor locale de pe raza județului respectiv.
(4) CDJ se reunește lunar, sau ori de câte ori este necesar, la convocarea președintelui BPJ, a BPJ sau a 1/3 dintre membrii săi.
(5) Atribuțiile, precum și modul concret în care se organizează, se desfășoară și se conduce activitatea organizațiilor județene sunt prevăzute în regulament.
      Art.40. CCL și CCJ se formează, iar BPL și BPJ se aleg, o dată la patru ani, prin vot secret, prin modalități specifice, în termen de maximum 90 de zile de la încheierea alegerilor parlamentare și prezidențiale, sau mai devreme, prin proceduri speciale, prevăzute în regulamente.
      Art.41. (1) Organizațiile constituite pe teritoriul secțiilor de votare sunt subordonate CCL pe teritoriul căreia se află, iar între ședințele acestuia, BPL.
(2) Organizațiile locale sunt subordonate CCJ, iar între ședințele acestuia CDJ și, respectiv, BPJ.
(3) Organizațiile județene sunt subordonate CNC, CD, iar, între ședințele acestora, BPN.
(4) Hotărârile organizațiilor teritoriale se iau prin modalitățile și cu majoritatea prevăzute în regulament.
4D. Organizațiile din afara țării
      Art.42. Persoanele cu cetățenie română care au domiciliul, reședința sau locul de muncă în afara frontierelor României pot să devină membri PD depunând adeziunea scrisă BPN.
      Art.43. Atunci când într-o țară sunt mai mult de 5 membri, ei pot forma organizații conform prevederilor prezentului Statut și regulament. Acestea fac parte din organizația locală PD Sector 1.
Capitolul 5. Alte organizații ale Partidului Democrat
5A. Dispoziții generale
      Art.44. Partidul Democrat poate constitui organizații, altele decât organizațiile teritoriale. Acestea reunesc membri și simpatizanți PD grupați pe un criteriu specific: sex, vârstă, profesie, ocupație etc.
      Art.45. Organizațiile respective se constituie în scopul realizării și promovării de programe și acțiuni ale partidului, specifice pentru categoria respectivă, care să determine atragerea de noi membri și simpatizanți în PD.
      Art.46. (1) Aceste organizații se înființează cu aprobarea CNC, la propunerea BPN și funcționează pe baza regulamentelor proprii aprobate de către CNC, la propunerea BPN.
(2) Prevederile acestor regulamente nu pot conține norme contrare Statutului PD.
(3) Conform regulamentelor aprobate, aceste organizații își aleg organisme de conducere proprii la nivel național, județean și eventual local, care vor fi subordonate la nivel național BPN, la nivel județean BPJ, iar la nivel local BPL.
5B. Organizația Tinerilor Democrați
      Art.47. Organizația Tinerilor Democrați (OTD) este constituită din membri și simpatizanți ai partidului care nu au împlinit vârsta de 35 de ani și care doresc să activeze în această organizație. În cadrul OTD se constituie departamente pentru activitățile și problemele specifice muncitorilor și elevilor, potrivit regulamentului.
      Art.48. (1) Scopul OTD este dezbaterea și analizarea problemelor specifice tineretului, în vederea elaborării de programe și a strategiei cu privire la tineret și la problemele sale, precum și pentru punerea lor în practică împreună cu structurile organizatorice ale PD.
(2) Documentele programatice elaborate de OTD se supun aprobării CNC la propunerea BPN.
      Art.49. (1) Conducerile executive ale PD au obligația de a contribui la pregătirea și promovarea tinerilor din OTD la nivelul respectiv, în funcție de competența și calitățile lor politice.
(2) OTD are dreptul să propună cel puțin 30% tineri pentru orice listă de candidați realizată în vederea ocupării unor funcții alese sau numite, în interiorul sau în afara partidului.
5C. Organizația Femeilor Democrate
      Art.50. Organizația Femeilor Democrate (OFD) este formată din membre și simpatizante ale partidului care doresc să activeze în această organizație, potrivit regulamentului.
      Art.51. (1) Scopul OFD este dezbaterea și analiza problemelor legate de politica de sprijinire a femeii, copilului și familiei în societate, în vederea elaborării de programe și a strategiei cu privire la femei, copii și familie, precum și punerea lor în practică împreună cu structurile organizatorice ale PD.
(2) Documentele programatice elaborate de OFD se supun aprobării CNC, la propunerea BPN.
      Art.52. OFD are dreptul să propună cel puțin 30% femei, pentru orice listă de candidați care se realizează în vederea ocupării unor funcții alese sau numite, în interiorul sau în afara partidului.
5D. Organizația Studenților Democrați
      Art.53. Organizația Studenților Democrați (OSD) este constituită din membri și simpatizanți ai partidului care au calitatea de student și care doresc să activeze în această organizație.
      Art.54. (1) Scopul OSD îl constituie dezbaterea și analizarea, în colaborare cu organizațiile PD, a problemelor specifice studenților, în vederea elaborării de programe și a strategiei cu privire la studenți și problemele lor.
(2) Documentele programatice ale OSD se supun aprobării CNC, la propunerea BPN.
(3) Potrivit criteriilor de gestionare a carierei în partid, membrii care au îndeplinit funcții de conducere în OSD pot activa, după absolvirea studiilor, ca membri în organismele de conducere ale OTD, până la organizarea primelor alegeri.
Capitolul 6. Grupurile interne
6A. Grupul Parlamentar al Partidului Democrat
      Art.55. (1) Grupul Parlamentar (GP) al PD este format din toți deputații și senatorii aleși pe listele PD.
(2) Principala obligație a GP este promovarea politicii partidului în întreaga activitate parlamentară.
(3) Conducerea GP al PD este asigurată, alternativ, de la o sesiune parlamentară la alta, de liderii grupurilor parlamentare ale PD din cele două Camere ale Parlamentului.
      Art.56. (1) GP poate delega reprezentanți în orice colectiv al partidului care elaborează propuneri cu caracter normativ.
(2) Pentru activitatea din Parlament, GP înaintează BPN analize și propuneri în vederea avizării. Deciziile BPN sunt obligatorii.
      Art.57. Membrilor GP le este interzisă exprimarea în Parlament a unor poziții divergente liniei politice a partidului.
      Art.58. La nivelul județelor se constituie GP și Grupuri de sprijin ale activității parlamentare (GSP), după caz. Acolo unde nu sunt parlamentari PD se constituie GSP. Aceste grupuri sunt formate, după caz, din parlamentarii aleși pe listele PD, cei care au candidat pe listele PD, foști parlamentari ai PD, precum și membri ai PD care își exprimă dorința de a candida la viitoarele alegeri parlamentare.
      Art.59. (1) GP și GSP de la nivel judetean isi aleg un lider dintre parlamentarii in functie sau, după caz, dintre foștii sau viitorii candidati pentru alegerile parlamentare.
(2) Liderul Grupului este membru BPJ.
      Art.60. Organizarea și funcționarea GP sunt stabilite prin Regulamentul GP al PD, aprobat de către CNC, la propunerea BPN.
6B. Grupul Demnitarilor din Administrația Centrală și Guvernul Alternativă al PD
      Art.61. (1) Grupul Demnitarilor din Administrația Centrală (GDAC) sau, după caz, Guvernul Alternativă (GA) este constituit din:
a) demnitari în funcție, membri ai PD.
b) membrii Guvernului Alternativă al PD.
c. foști demnitari, membri ai PD.
(2) Conducerea grupului este asigurată de către un președinte ales prin vot secret pe baza candidaturii depuse de oricare dintre membrii grupului.
(3) Principala obligație a Grupului în întreaga sa activitate este promovarea politicii partidului.
      Art.62. Inaintea fiecărei ședințe de Guvern și ori de câte ori este necesar, președintele grupului convoacă GDAC, pentru stabilirea poziției ce trebuie promovată în Guvern. Hotărârea adoptată devine obligatorie pentru fiecare membru al grupului.
      Art.63. Când partidul nu este la guvernare, se constituie Guvernul Alternativă (GA), care:
(1) poate delega reprezentanți în orice colectiv al partidului care elaborează propuneri cu caracter normativ.
(2) înaintează BPN analize și propuneri, în vederea avizării pentru activitatea din Parlament. Deciziile BPN sunt obligatorii.
      Art.64. Membrilor acestor instituții ale partidului le este interzisă exprimarea, în afara partidului, a unor poziții divergente liniei politice a partidului.
      Art.65. Organizarea și funcționarea GDAC, respectiv a GA, sunt stabilite prin regulament, aprobat de către CNC, la propunerea BPN.
6C. Grupul Reprezentanților Partidului Democrat în Administrația Locală
      Art.66. (1) La nivelul fiecărei comune, oraș, municipiu precum și la nivelul sectoarelor municipiului București se constituie Grupul Reprezentanților PD în Administrația Locală (GRAL), din care fac parte: primarii, viceprimarii, precum și consilierii locali membri PD, foști primari, consilieri locali sau candidați la aceste funcții pe listele PD la ultimele alegeri, precum și membri PD care doresc să candideze la viitoarele alegeri.
(2) GRAL de la nivel local își alege prin vot, dintre membrii săi, un lider.
(3) La nivelul județului, GRAL este constituit din: primarii, viceprimarii și consilierii de la municipii, orașe și comune, consilierii județeni, președintele și vicepreședintele CJ, prefectul și subprefectul membri PD, sau, după caz, cei care au ocupat aceste funcții. În cazul comunelor, orașelor și municipiilor la nivelul cărora PD nu are primar, viceprimar sau consilier, din GRAL va face parte liderul ales în condițiile alin.(2).
(4) GRAL de la nivelul județului alege, prin votul membrilor săi, un lider, un vicelider și un secretar.
      Art.67. Liderul GRAL de la nivel local participă de drept la reuniunile BPL, iar liderul GRAL de la nivel județean participă, de asemenea, de drept la reuniunile BPJ.
      Art.68. (1) La nivel național, GRAL este constituit din primarii și viceprimarii de la municipii, orașe și comune, președinții, vicepreședinții și consilierii de la consiliile județene administrative, prefecții și subprefecții membri PD sau, după caz, cei care au ocupat aceste funcții, precum și liderii aleși în condițiile art.66, alin.(2).
(2) GRAL de la nivel național alege, dintre membrii săi, 1 lider, 2 vicelideri și 1 secretar.
      Art.69. (1) Pentru realizarea politicii PD în administrația locală, membrii GRAL de la fiecare nivel elaborează analize și programe care sunt supuse aprobării BPL, BPJ, respectiv BPN.
(2) Inaintea fiecărei ședințe a consiliilor locale sau județene, membrii grupului stabilesc, împreună cu secretariatul pentru administrație locală al BPL, respectiv BPJ, poziția pe care o vor susține.
(3) Programul și pozițiile hotărâte devin obligatorii pentru toți membrii grupului.
      Art.70. Anual, GRAL prezintă rapoarte de activitate în fața CCL, CCJ, respectiv CNC, iar la jumătatea mandatului, în fața alegătorilor. Art.71. Neîndeplinirea obligațiilor prevăzute la art.69 și 70 atrage după sine schimbarea conducerii GRAL de la fiecare nivel și organizarea de noi alegeri la propunerea BPL, BPJ, respectiv BPN.
      Art.72. (1) Anual se va organiza Conferința Reprezentanților partidului în Administrația Locală (CRAL).
(2) Data și locul desfășurării, precum și proiectul ordinii de zi sunt stabilite de BPN la propunerea conducerii GRAL de la nivel național.
      Art.73. Regulamentul de organizare și funcționare a Grupului Reprezentanților PD din Administrația Locală se aprobă de către CNC, la propunerea BPN.